دانلود تحقیق درمورد مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي

دانلود تحقیق درمورد مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي

با دانلود تحقیق در مورد مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق  مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مقايسه ترتيب مطالب نسخه قديمي اداری ويراف نامه در پهلوي و فارسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

بررسي و معرفي چند اثر مهم

 

 

رساله هاي كامل آثار منظوم

 

در اين رساله ها سياق گفتار و نحوه پيش كشيدن مطلب تقريبا همان است كه سرايندگان مسلمان در آثار ادبيات فارسي اسلامي پيش مي گيرند. يعني رساله معمولا با ستايش خدا، نعت پيغمبر، موجباتي كه تنظيم رساله را باعث شده شروع مي شود. بعد به خود داستان مي پردازند و در آخر سراينده درباره خود سخن مي گويد و احيانا تاريخ يا ماده تاريخ را ذكر مي كند.

نمي توان ادعا كرد كه تمام اشعال اين آثار در سطح عالي قرار دارد، ولي در ضمن نمي‌توان انكار كرد كه ميان آنها قسمتهايي را مي توان يافت كه در آن صحنه ها با نوعي ريزه كاري استادانه نقاشي شده و مطالب بزرگ در كوچكترين جملات بيان گرديده است. اميد است كه نمونه هايي كه براي قسمتي از اين رسالات ذكر مي شود تا حدي حق مطلب را ادا كند. سعي شده كه تا حد امكان اين آثار از نظر تاريخي و زمان سرايندگان آن دسته بندي شود.

 

1ـ زردشت نامه

اولين اثري كه به ميان مي آيد بالطبع زردشت نامه است كه يكي از قديمترين آثار كامل و مستقل مي باشد كه در روايات نيز ذكري از آن نشده است. ساليان دراز اين كتاب به عنوان اثري از زردشت بهرام پژدو معرفي شده بود و وست و رزنبرگ نيز اين موضوع را تاييد كرده اند.1 ولي با مقاله اي كه رمپيس منتشر كرد و نتيجه مطالعه و توجه بيشتر او در مورد مطالب ابتدا و انتهاي اين كتاب بود نشان داد كه اين اثر به سالهاي قبل از 347 يزدگردي و سالهاي مابين 978-970 ميلادي برمي گردد2 و سراينده آن شخصي به نام كي كاووس پسر كيخسرو، پسر دارا بوده و عنوان اصلي آن «مولود زردشت» نام داشته3 و زردشت بهرام فقط آن را رونويسي كرده است.

اين كتاب تاريخ افسانه اي زندگي زردشت است از قبل از تولدش تا موقعي كه اسرار نبوت بر او نمايان شد و شامل حوادثي است كه بعدا پيش آمد و شرح مبارزات و عرضه دين به دربار گشتاسب. در آن از معجزات زردشت نيز سخن به ميان آمد.

ضمن اينكه مي توان چون هر منظومه ديگري اشعار كم اهميت تري در آن يافت و به غلطهايي از نظر قافيه برخورد. ولي بايد دانست كه قسمتهايي از آن با استادي تمام به نظم كشيده شده است.

اين كتاب را اول بار رزنبرگ در سال 1904 با ترجمه فرانسه و شرح احوال زردشت بهرام پژدو به عنوان سراينده آن منتشر كرد4 و نسخه چاپي دبير سياقي نيز بر اين اساس است 5. نمونه اي از آن نقل مي شود :

آمدن بهمن امشاسپند به نزد زردشت 6

بيـامد به زرتشـت پاكيـزه راي

درخشنـده از دور مـاننـد هـور

به زرتشت گفتا كه بر گوي نام

بدو گفت زرتشت كاي نيك راي

مرادم همه سوي فرمان اوست

همـان روز بـهمن به امـر خــداي

بپوشـيده يـك دسـت جامـه ز نور

چو جويي ز دنيا، چه داري تو كام

نجـويـم هـمـي جـز رضاي خداي

ازيرا كه هر دو جـهان زان اوسـت

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر