دانلود تحقیق درمورد اضطراب و استرس

دانلود تحقیق درمورد اضطراب و استرس

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اضطراب و استرس

با دانلود تحقیق در مورد اضطراب و استرس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اضطراب و استرس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اضطراب و استرس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اضطراب و استرس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

از آنجايي كه عصر حاضر را دوران اضطراب و استرس ناميده اند و پيچيدگي هاي جاري جامعه بشري سرعت تغييرات و بي توجهي نسبت به زمينه هاي مذهبي و ايدولوژيك ونظام  اجتماعي و عاطفي خانواده براي افراد و اجتماع بشري تضاد ها و تعارض ها و اضطراب هاي جديدي به وجود امده است .استفاده از شيوه هاي درماني مؤثر و كار امد ضروري مي باشد پيچيده شدن تمدن بشري و ارتباطاعات اجتماعي استرس هاي تازه اي را نيز پديد آورده است كه مقابله با آنها براي هر فردي لازم و ضروري است از طرفي نيز همه ما استعدادهاي عظيم و كشف شده اي براي رشد و تكامل و دگرگوني توانايي يافتن معنايي ژرفتر و دست يافتن به توفيق بيشتر در زندگي بهره منديم بنابر اين استفاده از اين توانايي هاو استعدادها براي مقابله با انواع اضطراب ها و استرس هايي كه در زندگي روزمره براي ما پديد مي آيد امكان پذير است .

اضطراب :

اضطراب اغلب نشاندهنده وجود انگيزه اي غير قابل قبول است كه بيمار سعي در رد آن دارد نظير خشم و ...

ريشه اضطراب اغلب ترس پيش بيني شده فقدان در زمينه هاي كار پول ، روابط يا حساسيت جسمي است همه انسانها اضطراب را در زندگي خود تجربه كرده اند اضطراب شامل احساس عدم اطمينان ،درماندگي و بر انگيختگي فيزيولوژيكي است به طور كلي اضطراب يك احساس بسيار ناخوشايند و اغلب مبهم دلواپسي است كه بايك يك يا چند حس جسمي مانند خالي شدن سر دل،تنگي قفسه سينه ، طپش قلب و ... همراه است ..

استرس و اضطراب تا حدي طبيعي و ضروري است .

در انجام هر كاري به طور مطلوب اضطراب تا اندازه اي طبيعي و ضروري است با اين وجود اضطراب بسيار شديد يا خيلي كم هميشه به روي هر كاري اثر زيان آوري دارد علي رقم اين حقيقت كه اضطراب و استرس تا اندازه اي براي انجام دادن هر كاري ضروري و طبيعي است در هنگام مواجه با مشكلات اضطراب و استرس را معمولا با سطوحي از اضطراب و استرس سر و كار داريم كه از نظر باليني خيلي بالا مي باشد صرف نظر از اينكه چه كسي هستيم يا در زندگي احتمالا چه كاري انجام مي دهيم همه ما بدنمان ظرفيت مشخصي براي استرس دارند كه بيش از ان انرا نمي تواند تحمل كند .

همان طور كه سطح استرس در دستگاه بدن ما بالا مي رود اين احتمال افزايش مي يابد كه بدن علائم جسمي ذهني و فشاري يا هر گونه تركيبي از اين علائم را در پاسخ به استرس ايجاد خواهد كرد .

استرس و اضطراب چگونه شروع مي شود ؟

پاسخ ساده  به اين سوال  اين است كه ممكن است اضظراب به طريق گوناگون شروع شده بروز كند . پيش از اين اشاره كرديم  كه تجربه      نشا نه هاي اضطراب  ناشي از استرس است .ممكن است ناشي از استرس مزمن باشد  يا ممكن است ناشي از استرس ناگهاني باشد  يعني هنگامي كه با يك ترس خاص  ، مشكل يا  رويداد مهمي در زندگي مواجه مي شويم كه سبب مي شود ظرفيت استرس مان لبريز شود . ماهيت خاص  استرس  از فردي به فرد ديگر تفاوت زيادي دارد  همان طور كه پاسخ  نشانگر ويژه آنها نيز متفاوت است .

 در دوران كودكي انواع خاصي از ترس ها بسيار شايع هستند . در حدود 92درصد كودكان 5 تا12 سال معمولا  دچار  ترس هاي خاص مي شوند  همچون ترس از حيوانات ، ترس از موقعيت هاي خطر ناك ، ترس از صدا و ترس از تاريكي  .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر