دانلود تحقیق درمورد روش تدريس حروف ناخوانا براي خردسالان
با دانلود تحقیق در مورد روش تدريس حروف ناخوانا براي خردسالان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روش تدريس حروف ناخوانا براي خردسالان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روش تدريس حروف ناخوانا براي خردسالان ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد روش تدريس حروف ناخوانا براي خردسالان
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:6 صفحه
قسمتی از فایل:هدف: همان هدفي است كه از تدريس حروف ناخوانا براي بزرگسالان داشتيم و انتظارات ميباشد.
مقدّمه: در بررسي موارد حروف ناخوانا در قرآن و سهولت آموزش آنها براي خردسالان به اين نتيجه رسيديم كه پنج مورد از هفت مورد را تحت عنوان حروف ناخواناي «والي» در قرآن (كه نشانه آنها نداشتن علامت بود) و دو مورد ديگر را تحت عنوان تبديل صداهاي كشيده به كوتاه مطرح ميكنيم. در اين تقسيمبندي جديد، موارد حروف ناخوانا را به ترتيب «و، ا، ل، ي» ميآوريم، براي اين مقصود پنج مورد را بر اين اساس مورد بررسي دوباره قرار ميدهيم.
حرف «واو»: حرف واو در دو مورد اوّل «پايه و كرسي همزه» و دوّم «پايه و كرسي الف مدّي» موجود بود.
حرف «الف»: حرف الف در سه مورد اوّل «پايه و كرسي همزه» و سوّم «الف جمع» و پنجم «همزه وصل» موجود بود.
حرف «لام»: حرف لام تنها در مورد ششم «لام «ال» تعريف نزد حروف شمسي» موجود است.
حرف «ياء»: حرف ياء در دو مورد اوّل «پايه و كرسي همزه» و دوّم «پايه و كرسي الف مدّي» موجود بود.
مراحل تدريس
1 ـ از كلمات فارسي كه داراي حرف ناخوانا باشند براي طبيعي جلوه دادن اين امر كمك ميگيريم.
2 ـ حروف ناخوانا در قرآن را تحت عنوان «حروف والي» معرّفي ميكنيم و مشخّصة آنها را بيان ميكنيم.
3 ـ موارد حروف ناخوانا به ترتيب حروف «و، ا، ل، ي» را معرّفي ميكنيم.
4 ـ روي كلماتي كه داراي آن مورد از حروف ناخوانا باشد تمرين ميكنيم.
5 ـ روي آياتي كه داراي آن مورد از حروف ناخوانا باشد تمرين ميكنيم.
روش تدريس
همانند روش بزرگسالان براي طبيعي جلوه دادن حروف ناخوانا در نگارش قرآن، از كلمات فارسي كه داراي حرف ناخوانا باشد استفاده ميكنيم و پس از آن، حروف ناخوانا در قرآن را معرّفي ميكنيم.
معلّم: در قرآن به چهار حرف «و، ا، ل، ي» برميخوريم كه هرگاه علامت نداشتند خوانده نميشوند.
هروقت بي علامتند زدست مردم راحتند