طرح درس تمام ساحتی روزانه فارسی سوم ابتدایی درس فداکاران
نام کلی فایل: طرح درس تمام ساحتی فارسی سوم دبستان
موضوع جزئی فایل:طرح درس تمام ساحتی روزانه فارسی سوم ابتدایی درس فداکاران
فرمت فایل: WORD و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل: 10صفحه
شرح و خرید
طرح درس تمام ساحتی فعالیت های قبل از تدریس
گام اول: تجزیه و تحلیل درس و اهداف آن و استخراج فرصت های یادگیری بیشتر متناسب با ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت و اهداف دوره تحصیلی
سطح هدف :
وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس فداکاران
فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب فارسی سوم ابتدایی
طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس فداکاران
ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس فداکاران
هدف کلی جلسه :
دانش آموزان باید مفاهیم درس فداکاران را در کتاب فارسی پایه سوم به طور کامل فرا بگیرند.
اهداف جزیی و رفتاری :
درس فداکاران را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم )
تکالیف مربوط به درس فداکاران را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی )
دانش آموز آنچه را از درس فداکاران یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد.
دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس فداکاران را به صورت کاربردی فرا بگیرد..
رعایت ادب و احترام نسبت به معلم
تقویت مهارت گوش دادن
تقویت مهارت سخن گفتن
در فعالیت های گروهی شرکت کرده درباره درس نظر دهند..(تقویت روحیه اعتماد به نفس )
به سؤالات مطر ح شده درس با دقت پاسخ های مناسب دهند.(پرورش تفکر خلاق )
نام تعدادی از افراد فداکار منطقه ی خود را فهرست کنند (آشنایی با افراد فداکار)
نمونه ای از کارهای فداکارانه ی خود و یا اطرافیان را بیان کنند .
برای قدردانی از شهدا و انسانهای بزرگ دو جمله مناسب بنویسند .
با ذکر دو مثال اهمیت و ارزش فداکاری نسبت به هم نوعان خود را بیان کنند .
با کامل کردن یک جمله کاربرد استفاده از بدل را نشان دهند . (اشنایی با بدل و کاربرد آن در جمله )
برای هر کلمه واژه ی مترادفی را ذکر کنند (گسترش واژگان )
کلمات نامرتب را در قالب یک جمله ی مناسب مرتب کنند.(مهارت دسته بندی کلمات )
با توجه به تصویر دو جمله مرتبط با آن بنویسند . (تصویر خوانی )
اهداف مرحله ای :
دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند :
آشنایی با ضرورت و کاربرد درس فداکاران فارسی پایه سوم
آشنایی با مبانی و مضامین درس فداکاران فارسی پایه سوم
مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن
ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس